Amsterdam heeft voor het eerst koelteplekken nu hittegolf nadert: ‘Verkoeling mag niet afhangen van je inkomen’

Met temperaturen die deze week kunnen oplopen tot 34 graden zijn er in Amsterdam voor het eerst speciale koelteplekken gecreëerd waar inwoners gratis terecht kunnen om af te koelen. De gemeente richt zich daarbij vooral op stadsdelen waar hitte het hardst aankomt en woningen vaak moeilijk afkoelen. Read More