Yasmine Bentoumya wordt de nieuwe fractievoorzitter van PRO in de gemeenteraad. Bentoumya werd vandaag unaniem verkozen bij een stemming onder alle fractieleden van de partij.
Tijdens de afgelopen raadsvergaderingen was Zita Pels fractievoorzitter van de partij, maar na het sluiten van het coalitieakkoord begint laatstgenoemde aan haar functie als wethouder in het college.
PRO ontstond na de afgelopen verkiezingen uit een fusie tussen GroenLinks en PvdA. Imane Nadif en Lian Heinhuis, waren de vorige raadsperiode fractievoorzitters van die partijen, maar zij zitten nu niet meer in de gemeenteraad. Nadif is gestopt als politicus en Heinhuis is wethouder geworden.
Bentoumya is sinds 2022 actief in de gemeenteraad. “De afgelopen vier jaar heeft zij laten zien dat ze een raadslid is dat het verschil maakt voor de stad”, schrijft haar partij in een statement.
“Met een scherp oog voor samenwerking, onderlinge verhoudingen en altijd gericht op het resultaat. Haar verbindende stijl en politieke kompas maken haar tot een bruggenbouwer in de stad en in de gemeenteraad.”